torstai 27. helmikuuta 2014

Thaimaa & Hipun kuulumiset

Moikka kaikille!
Nyt on takana piiiiitkä postaustauko, koska olin lomailemassa Thaimaassa. Lomalla oli tosi kivaa ja oli ihanaa rentoutua ja olla tekemättä mitään erikoista. Sattumalta myös Hipun karsinanaapurin, Pashan omistaja Suski oli Thaimaassa samaan aikaan, joten kävimme yhdessä syömässä ja suuntasimme myös ratsastamaan.
Menimme siis ratsastelemaan Phuket Riding Schoolille. Saavuttuamme tallille meille annettiin kypärät ja saappaat. Varusteet olivat valtavat, mutta niissä oli vain yhtä kokoa, joten oli vaan pakko mennä niillä.
Sain ratsukseni pienen, todella paljon russ-ponia muistuttavan hevosen. Se oli tosi energinen ja sillä oli aika vahvat kuolaimet.
Ensin menimme askellajit läpi kentällä ja sen jälkeen lähdimme kohti hiekkarantaa. Rannalla laukkasimme ja ravasimme hieman, mutta suurimman osan matkasta kävelimme.
Retki kesti 1.5h ja täytyy kyllä sanoa, että en olisi jaksanut edes ratsastaa pidempää aikaa.
Ratsastuksen jälkeen menimme takaisin hotellille ja jatkoimme päivää uima-altaalla.
Kaikki ratsastuskuvat on ottanut eräs ratsastustallin työntekijä, ellei toisin mainita:)

Loman aikana Hipusta huolehtivat Jaana, Oona ja Paula, kiitos heille siitä! Poni oli ollut hyvässä hoidossa!

Paluulennolla koneemme oli perillä Suomessa maanantai-iltana, eli 24.2. joskus yhdeksän jälkeen ja kotona olimme kymmeneltä. Tiistaina olikin jo koulupäivä, joten menin ajoissa nukkumaan.

Tiistaina koulun jälkeen menin tallille moikkaamaan Hippua. Poni oli hyvällä tuulella ja harjailin sitä tosi pitkään.
Kävelin ensin pienen maastolenkin ja sen jälkeen menin maneesiin tuuppaamaan. Aluksi poni oli tosi jäykkä ja näytti epäpuhtaalta, mutta vertyi ihan parissa kierroksessa. Ratsastin ihan normaalisti, n.45 minuuttia. Hippu oli tosi hyvä ja Jaanan ratsastuksen ansiosta ravi ja laukka oli parantunut huimasti! Laukkaan oli tullut lisää kolmitahtisuutta ja ravissa oli selvä liitovaihe.

Eilen tuuppasin taas maneesissa ja Hippu oli taas alusta asti tosi hyvä, eikä siinä ollut mitään merkkiä epäputaudesta. Ratsastin n.40 minuuttia ja keskityin ravissa hyvään tahtiin. Menin myös vähän väistöjä. Hippu oli aika reipas, mutta pysyi hyvin avuilla. Laukassa poni oli taas tosi hyvä! Ravasin loppuravit eteen-alas ja kävelin pitkät loppukäynnit.